Japan · Omelanku · Study

Masanya Hampir Tiba

Sudah lama saya tidak menghitung hari untuk menanti kedatangan sesuatu dengan penuh debar. Saya hampir terlupa saat itu. Ketika perasaan bercampur-baur ketika ini, tiada apa yang dapat memberikan ketenangan melainkan hanya kepada Dia sebaik-baik pengharapan.

Jalan ini bukan mudah.Jalan ini penuh liku.Tapi saya tidak pernah menyesal memilih jalan ini.Kerana saya yakin kepada petunjuk hati  yang diberikanNya.Seperti mana Dia yang telah menggerakkan hati saya, lalu membukakan ruangnya.Saya sentiasa ingat ayat 64:11 Moga Allah mengampuni dosa saya jika khilaf dalam mentadabbur ayat-ayatNya.

Sentiasa ada mereka yang mengucapkan “semoga berjaya”..Ucapan ini terlalu biasa.Berzaman dahulu sudah sentiasa diulang-ulang manusia. Namun, percayalah, ucapan itu sangat mahal harganya bagi saya.Doa saya buat mereka yang selalu mendoakan.Moga Allah juga memberikan kejayaan fidunna wal akhirah buat kalian.

Ya Allah, masaku semakin suntuk di sini.Aku ingin terus berada di sini demiMu dan demi mereka.Tapi jika Engkau tidak izinkan, lapangkan dadaku dan tenangkan hatiku menerima percaturanMu.Kerana Engkau Maha Mengetahui.Ujian itu rahsiaMu.Gantikanlah dengan mereka yang sama atau lebih baik daripadaku.Moga bumi sakura ini tidak pernah hilang dengan orang-orang yang sentiasa berjuang untuk agamaMu.Perjuangan kami terlalu kecil Ya Allah..Namun, moga itu Engkau kira sebagai balasan baik di sisiMu.

Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah Aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu dari azab seksa yang tidak terperi sakitnya? Iaitu, kamu beriman kepada Allah dan rasulNya, serta kamu berjuang membela dan menegakkan agama Allah dengan harta benda dan diri kamu; yang demikian itulah yang lebih baik bagi kamu, jika kamu hendak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).

As-Saff (61:10-11)

One thought on “Masanya Hampir Tiba

Leave a Reply

