Omelanku

Laptopku tidak berfungsi!!

(T____T) (X…x) (+_+) ( ;^^)m

Hari ni masuk hari ke 5 laptop saya tidak berfungsi..ttau tang mana yang rosaknya..Hari rabu ada test.so,saya buat tak tahu aje la dengan laptop tu.biaq pi kat dia laa…kalau dia nak baik,biar die baik sendiri.merajuk dengan saya agaknya..hhuu!!

Tapi lepas exam..saya rasa sunyi pula tanpa laptop yang selalu menemani saya saban malam di rumah..rupa-rupanya memang merajuk betul ni..hhee!!

Malam rabu tu juga pergi hantar kedai.Zannen nagara..mamat kedai tu cakap die tak boleh betulkan sebab ade kerosakan kat dalam.Saya pun tak berapa faham sangat.Maybe cip2 dalam tu kott…The next day saya telefon DELL..sebagai maker rasmi laptop itu..adoii punya la seksa mahu faham apa yang opereater tu cakap.Sebab dia tanya macam-macam pasal keadaan laptop saya.Ada keluar lampu ke tak,pasal bateri,adaptor and act..satu sebab bahasa satu lagi sebab function komputer.lemah betul..Last-last nya saya minta tolong sama URON (ni besfren Jepon saya)

Petang tu dalam hujan saya kayuh basikal pergi sekolah.Sebab Uron janji nak datang dan tolong ..Walaupun dia tba lewat sikit dari masa yang dijanjikan,saya tak marah sebab die sudi datang,Bukan bawa diri je.Tapi turut membawa bersama sebuah kotak  yang di dalamnya terisi bermacam jenis skru diver..Owh! sungguh saya terharu..

Uron pun mula la cakap dengan operator tu..buka skru sini buka skru sana mengikut arahan.tapi yappari ada kerosakan kat bahagian dalam dan perlu dihantar ke kilang untuk repair.Anayway thank you very very much kepada En Uron sebab tolong aku dari A-Z..nanti saya belanja makan udon..Uron..Udon..apa bezanya?? (^^)~

Rupanya-rupanya saya tak payah pergi pejabat pos dan pos kan laptop saya ke kilang DELL.Hanya tunggu diaorang datang ambil..bukan orang DELL.Tapi orang POS LAJU..wah2..sangat convinence sekali.Sebab itu saya SANGAT suka dengan servis di Jepun.

Betul lah orang kata.Setiap yang berlaku itu ada hikmahnya.Laptop rosak..Tak ada lah saya main internet 24 hours.Kadang-kadang bukannya ada kerja sangat nak buat pun.Saja-saja godek-godek internet sampai la masa berlalu begitu saja tanpa apa-apa kerja berfaedah.Banyak lagi kerja lain yang saya boleh buat..tengok TV contohnya..boleh improve Nihonggo..atau baca novel..2buah novel Harry Potter yang gemuk-gemuk belaka, saya beli sebulan lebih yang lalu.Bila laptop rosak barulah saya serius membaca..Atau pun kerja yang paling berfaedah..itulah dia STUDY..yang ni paling malas nak buat bila laptop on depan mata..

..syukur alhamdulillah di atas segala yang terjadi..

Leave a Reply

